Zlínský kraj Praha Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Vysočina Středočeský kraj Středočeský kraj Liberecký kraj Karlovarský kraj Plzeňský kraj Ústecký kraj Jihočeský kraj Královehradecký kraj Pardubický kraj Jihomoravský kraj
Kalendář akcí
Tip na výlet
Jednoduchá a malá kaple Panny Marie Bolestné se nachází západně od města Soběslav, v lese na levém břehu Lužnice, nedaleko starobylého hradiště Svákov. Kaple je stavba cihelná, zbudovaná v novorománském slohu roku 1865 a kolem roku 1900 doplněna o zvonici. V jednoduchém interiéru se nachází oltář od Břetislava Kafky s obrazem Panny Marie Bolestné. Kaple je přístupná příležitostně a z města Soběslav sem vede turisticky značená cesta. V blízkosti se nachází svákovský pramen s legendární léčivou vodou a vyhlídkový altán s kamennou podezdívkou.
V malé horské obci nedaleko Starých Hamrů stojí malý dřevěný kostelík Panny Marie pomocnice křesťanů. Byl vystavěn v roce 1891 na místě kaple Panny Marie z roku 1847, která byla zbudována u sochy Panny Marie zhotovené místním salašníkem roku 1773. Dřevěný kostel víceméně obdélného půdorysu, má menší vížku a střechu tvoří dnes plechová krytina. Uvnitř se nachází oltář a kazatelna od řezbáře Gavlase ze Sedliště. Oltář nese obraz Panny Marie pomocnice křesťanů a kromě něj se na něm ještě nachází plastiky Dobrého pastýře, sv. Filipa a sv. Jana Nepomuckého.
Kaple stojící v Husových sadech byla postavena na počest 50. výročí vlády císaře Františka Josefa a jako upomínka na tragické úmrtí jeho manželky císařovny Alžběty zvané Sisi.
Muzeum Průmyslových Železnic se nachází ve Zbýšově, okrese Brno-venkov. Až do roku 1992 se zde těžilo uhlí. Tzv. Rosicko – oslavanský úhelný revír sice patřil nejmenšímu nás, ovšem jeho uhlí bylo jedno z nejkvalitnějších. Svou hloubkou 1550m se řadil k nehlubším v celé Evropě. Uhlí se zde dolovalo dlouhých 240 let. Muzeum průmyslových železnic se nachází přímo pod těžní věží dolu Jindřich II.Muzeum si vytklo za úkol představit široké veřejnosti historii hornictví, dopravy a energetiky Rosicko – Oslavanska. Převážnou část sbírky MPŽ tvoří vozy polních drah typických i méně známých konstrukcí. Zastoupeny jsou i vozidla drah důlních. Pro přepravu návštěvníků muzea bylo postaveno v letech 1997-2004 několik letních osobních vozů. Při údržbě a rekonstrukci trati slouží také několik zajímavých vozů jednoúčelových. Vozidla svým vzhledem mnohdy připomínají model či hračku. Přesto však jde o desítky let staré stroje, které prožily svůj život v těžkých provozech dolů, lomů, cihelen a hutí. Původně vlečka ze Zastávky u Brna do Zbýšova na přepravu uhlí z roku 1862 je přestavována na rozchod 600mm a jsou zde prezentovány úzkorozchodné parní, motorové a elektrické lokomotivy z let 1905 - 1978. V expozici Muzea lze shlédnout i další zajímavé historické lokomotivy - motorovou O&K z roku 1940 nebo elektrickou (na 220 V =) Siemens z roku 1905, která je po opravě opět plně provozuschopná a drží primát  nejstarší lokomotivy ve sbírkách muzea i nejstarší úzkorozchodné provozuschopné lokomotivy v českých zemích. Sbírka dnes čítá kolem stovky vozů.Od května do září se o vybraných sobotách pořádají historické jízdy pro veřejnost. Stálé expozice Parní lokomotivy z let 1913 – 1951 motorové z let 1940 – 1981 více než sto let stará elektrická lokomotiva Siemens z roku 1905