Zlínský kraj Praha Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Vysočina Středočeský kraj Středočeský kraj Liberecký kraj Karlovarský kraj Plzeňský kraj Ústecký kraj Jihočeský kraj Královehradecký kraj Pardubický kraj Jihomoravský kraj
Kalendář akcí
Tip na výlet
Bechyňský kostel sv. Matěje je situován na hlavním bechyňským náměstí T.G.Masaryka. Stavba byla vybudována patrně na přelomu 13. a 14. století. V letech 1613-1615 byla provedena přestavba hrazená majitelem panství Adamem ze Šternberka a hejtmanem Ondřejem Holušickým. Tehdy byla vystavěna 36 m vysoká věž a v interiéru kůr. V roce 1740 dostal kostel barokní úpravu, nad presbyteriem byl vyzdvižen štít a věž dostala cibulovitou báň. Kostel se netradičně do náměstí otvírá svým presbyteriem. Jde o gotické síňové dvojlodí s přetiboce zakončeným presbyteriem doplněným opěráky. Kousek vedle presbyteria je situována kostelní věž. Presbytář je sklenut síťovou klenbou s profilovanými žebry. Zhruba 21 m dlouhá loď se lomenými okny pak klenbou křížovou s hřebínkovými žebry. V přízemí pětipatrové věže je situována sakristie. Zařízení v interiéru pochází ze 16. až 18. století. Hodnotnou památkou je cínová křtitelnice s figurálními reliéfy (1555), obraz Klanění králů namaloval Cornelius de Vos (1620-1630). Zbytek vybavení je pak převážně barokní. Věž kostela kde se až do 50. let 20. století nacházel hlásný je přístupná veřejnosti (otevírací doba).
Kostel Navštívení Panny Marie - Litohlavy, text v přípravě
Doporučujeme
Tisá - skalní město
Tiské stěny jsou bránou k romantickému kraji Labských pískovců. Přivítá nás zde fantastické skalní město s mnoha bizarními pískovcovými útvary s názvy jako Dědečkova stolice, Hřib či Napoleonova bota. Skalní město je nejen rájem turistů a horolezců, ale stalo se i dějištěm fantasy filmu Letopisy Narnie.
Nad údolím řeky Dyje se klene ocelový železniční most příhradové konstrukce osazený na tři kamenné pilíře. Vystavěn byl roku 1871 na železniční trato do rakouského Retzu. Jeho maximální výška nad terénem činí 47 m a délka přemostění 220 m. Po sto letech však konstrukce již téměř dosloužila a musela být radikálně snížena rychlost vlaků. Dlouho se rozhodovalo jaká mostovka bude vyrobena, nakonec pro havarijní stav byla po roce 1992 vsazena provizorní, než bude rozhodnuto.