Zlínský kraj Praha Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Vysočina Středočeský kraj Středočeský kraj Liberecký kraj Karlovarský kraj Plzeňský kraj Ústecký kraj Jihočeský kraj Královehradecký kraj Pardubický kraj Jihomoravský kraj
Kalendář akcí
Tip na výlet
Několika stupňový vodopád na Borovém potoce se nachází na severovýchodním úpatí Medvědí hory, nedaleko přečerpávací elektrárny Dlouhé Stráně. Celková výška vodopádu je 14 m, z toho nejvyšší stupeň má 8,5 m. Vede sem značená odbočka z turisticky značené cesty vedoucí z Pradědu do Kout nad Desnou. Přístup je sem víceméně jen pro pěší, cesta v samém závěru u vodopádu je velmi zarostlá smrčky.
Doporučujeme
Sněžka
Sněžka (1602 m.n.m.) je nejvyšším vrcholem České republiky. Svoje pojmenování má od roku 1823. Vrchol poskytuje ničím nerušený kruhový výhled. Průměrná teplota je zde 0,2 stupňů Celsia. Vrcholem Sněžky prochází hranice s Polskem. Na skalnatém vrcholu který má přibližně 30 akrů se nachází několik staveb. Na polské straně je to nejstarší stavba kaple sv. Vavřince zbudovaná v letech 1665-1681. A pak polská budova horského hotelu. Původní stavba hotelu zde byla postavena v roce 1850. O sedm let později vyhořela, ale byla obnovena. V roce 1976 byla postavena současná stavba hotelu, ve které se současně nachází meteorologická stanice. Na české straně je to konečná stanice lanovky vedoucí z Pece pod Sněžkou. Do roku 2004 zde stála také Česká bouda postavená v roce 1868 boudařem Blaschkem. Sloužila turistům více jak 120 let až do konce zimní sezony 1989-1990. V květnu 1990 byla na návrh hygienika uzavřena. Dlouho se uvažovalo o její rekonstrukci, až se nakonec hledali peníze na likvidaci zchátralé stavby. To začalo v září 2004. Část materiálu byl odvezen lanovkou a část byla snesena vrtulníkem.V září 1899 vznikla na Sněžce poštovna. V roce 1939 po obsazení německou armádou byla poštovna uzavřena a její provoz nepokračoval ani po druhé světové válce. Až v roce 1995 obnovila poštovní služby bývalá poštmistrová z Velké Úpy. Ta pro tento účel opravila bývalý kiosek s občerstvením. V roce 2005 byla započata výstavba nové poštovny. Dřevěná konstrukce je zpevněná proti větru vnitřními ocelovými táhly. Plášť je ze zdvojeného skla, vnější okenice se dají otevírat a zavírat a jejich vhodnou manipulací se dokáže bránit poryvům větru a zároveň maximálně využít tepla paprsků slunce. Přístup na střechu poštovny zajišťuje točité vnější schodiště.
Doporučujeme
Lékárna Nýřanská
Lékárna Nýřanská v Praze Radotíně.
Doporučujeme
Čechův most
Čechův most přes Vltavu spojuje Holešovice se Starým Městem. Byl postaven v letech 1905 – 1908 podle projektu Z.Bažanta a J.Koláře. Čechův most je vynikající stavbvou. Lze bez nasázky říci, že po Karlově mostě je druhým nejkrásnějším mostem v Praze. Most má kovovou konstrukci. Velmi ploché oblouky z plávkového železa mají rozpětí 47,8, 53,1 a 59,2 m. Šířka mostu je 16 m, z toho vozovka10 m a 170 m dlouhý. Most má secesní výzdobu. Čtyři sochy na 17,5 m vysokých litinových sloupech jsou dílem A.Popova. Sloupy spočívají na střeše kamenných budek, kde se dříve vybíralo mostné. Sochy světlonošů na bocích mostu vytvořili L.Herzl a K.Opárný. Šestihlavé hadry se znakem města Prahy jsou dílem L.Wurzla. V roce 1950 byl na levém břehu vybudován podjezd usnadňující provoz po nábřeží. Most nese jméno Svatopluka Čecha od jeho otevření s výjimkou let německé okupace, kdy byl v letech 1940 – 1945 přejmenován na Mendlův most, podle Johanna Gregora Mendla. Když ho v roce 1908 postavili a v obloucích mostu rozsvítili řady žárovek, přišla se na něj podívat málem celá Praha. Tak se líbil. Tento most má však do jisté míry zcela osobité postavení mezi ostatními ještě z jiného důvodu – dosud se totiž nepodařilo dořešit jeho pokračování letenskou strání. Uvažovalo se o průkopu a tunelu. Výzdobě mostu dominují bronzové postavy čtyř Viktorií, stojící na železné lucerně, umístěné na vrcholu 17,5 m vysokého litinového sloupu.  Na záhlavích směrem po vodě jsou bronzové šestihlavé hydry se znaky Prahy. Součástí mostu bylo i jeho osvětlení, k němuž sloužilo 200 žárovek a plynové flambony v pochodních světlonošů. Na předmostích vznikly velké podzemní prostoryů. Most je se svou délkou 170 m nejkratším mostem v Praze přes Vltavu a současně jediným obloukovým. V letech 1971-75 proběhla rekonstrukce mostu při které byla nahrazena dlažba z dřevěných špalíků, na niž neváhali stavitelé objednat z Austrálie exotická dřeva Jarrah, odolná a lehká, takže zajišťovala klidnou a nehlučnou jízdu městských kočárů a ekvipáží, dnešním asfaltem. Těsně u mostu stávala kaple sv. Máří Magdalény. Dnes je umístěna něco málo přes 30 m dál proti proudu. Překážela totiž pohledu na megalomanský pomník J.V.Stalina. Byl to první přesun budovy  v Československu; začal 3.2.1956 a skončil nazítří k večeru. Před jeho zahájením poklesla náhle teplota až na – 20 st. Celsia, takže přesun – tlakem hydraulických lisů – se uskutečnil po betonu ne zatvrdlém ale zamrzlém. Kapli postavil Jan Dominik de Barisis. Je to překrásná raně barokní rotunda elipsovitého tvaru s neobyčejně bohatou vnitřní štukovou výzdobou. Sloužila cyriakům, křížovníkům s červeným srdcem, vinařům z letenských vinic a vorařům, kteří se po proplutí nebezpečnými svatojánskými proudy a vorovými propustmi modlívali, děkovali Bohu a odpočívali. Kaple stávala v Pražany oblíbené jezuitské zahradě. Jako sakrální stavbu ji dal zrušit s mnoha jinými Josef II. v roce 1784. Stala se skladištěm sousedních plováren – vojenské založené v roce 1811, a občanské z roku 1840.  V roce 1908 byla znovu vysvěcena. Po přesunu dostala novou střechu a do šesti oken skleněnou vitráž zpodobňující osudy kaple. Je na ní zobrazeno vinobraní, odpočinek vorařů, pobyt Švédů v Praze, stavba mostu, vyztužování zdiva před přesunem a samotný přesun. Čechův most stále patří mezi skvosty Prahy. Je navštěvován turisty. Umožňuje krásný výhled na Pražský hrad, Petřín, Letenské sady, Štvanici, či Vítkov. Čechův most je také místo, které slouží jako přístaviště společnosti Prague Boats či restauračních lodí Natalu a Porta.