

Kalendář akcí

Tip na výlet
Doporučujeme
Dřevěný kostel sv. Ondřeje - Hodslavice Současný kostel sv. Ondřeje stojící v blízkosti centra obce byl postaven v roce 1551 na místě dřívějšího kostela o němž je zmínka z první poloviny 15. století. Až do roku 1624 sloužil jako protestantský, pak jej převzali katolíci. Dne 20.6.1895 poškodil kostel úder blesku, ale naštěstí jej nezapálil. V letech 1975-1978 prošel důkladnou opravou. V květnu 1992 byly z kostela odcizeny nenávratně tři sošky ze 17. století, po této události dostal kostelík nové zabezpečení.
Kostelík je jednolodní, loď od kněžiště odděluje nenápadný nepravidelný triumfální oblouk. Patrová oratoř byla přistavěna dodatečně. Vstup od západu je chráněn podsíní, jež chrání věřící před případnou nepřízní počasí. V interiréru se nachází vyřezávaný barokní oltář z roku 1658, masivní tesaná kamenná křtitelnice v podobě kalicha, raně barokní kazatelna, gotická soška Hodslavické Madony a kopie ztracených sošek sv. Ondřeje, sv. Josefa a sv. Ondřeje.
K bohoslužbám kostelík slouží jednou ročně na svátek sv. Ondřeje. Jinak je možno návštěvu domluvit s místní farností.
Doporučujeme
ZOO Ostrava Ostravská Zoologická zahrada leží v pěkném prostředí lesnatého areálu v městské části s příznačným názvem Stromovka.
Ostravská ZOO - příroda na dosah
Byla založena v roce 1951 a do míst kde leží dnes byla přestěhována v roce 1960. Celou rozlohou zaujímá velikost takřka 100 ha a profil je mírně zvlněný. Areál tvoří smíšený les, louky a čtyři velké rybníky, které jsou využívány k chovu vrubozobých ptáků. V současné době je v ní chováno více než 270 druhů zvířat v 1300 kusech. Nejcennějším kusy jsou vzácné druhy lemurů, např. lemury Sclaterovy nebo lemury rudobřiché. ZOO v Ostravě je jedinou zahradou v ČR, která je chová. Dále uvidíte pavilony šelem, medvědárium, ostrovy primátů, pavilon tlustokožců, voliéry dravců a dalších ptáků a výběh ohrožených druhů evropských želv.
Pro děti je v ZOO Ostrava připravena dětská kontaktní ZOO a dětské hřiště. Při návštěvě se lze také občerstvit či nakoupit suvenýry. Parkoviště je před vchodem. Je pořádána řada akcí včetně nočních prohlídek.
Jak do ZOO Ostrava
Městskou hromadnou dopravou
trolejbusem č. 101 (výchozí stanice Hlavní nádraží)
trolejbusem č. 104 (výchozí stanice Náměstí republiky)
Autem
Z dálnice sjezd 365 Ostrava - Hrušov. Pro návštěvníky z řad motoristů jsou k dispozici tři parkoviště.
Pěšky
Do zoo vás zavede také nově vybudovaná naučná stezka Klubu českých turistů. Trasa naučné stezky začíná u tramvajové zastávky na Černé louce a vede přes Slezskoostravský hrad na haldu Emu a k zoo.
Doporučujeme
Kostel Všech Svatých - Stříbro Kousek od centrálního náměstí v Kostelní ulici stojí děkanský kostel Všech Svatých. Stavba vznikla pozdně gotickou přestavbou starší svatyně v roce 1565. Kolem roku 1699 byla upravena věž přistavěním obydlí pro věžního s novou střechou. Později pak ještě kostel prošel barokní přestavbou do dnešní podoby v letech 1754-57.
V trojlodním kostele se z gotického období se dochovala věž, západní průčelí a část presbytáře. Hlavní oltář zhotovil stříbrský řezbář I. Platzer v roce 1762 s obrazem od E. Dollhopta. Stejný malíř se podílel na malířské výzdobě presbytáře. Z roku 1760 pochází malby v trojlodí a kupole presbytáře od malíře F.J.Luxe. Za pozornost pak ještě stojí kazatelna se zajímavou výzdobou (Kristus obklopený anděly) a rokoková varhaní skříň.
Kostel dodnes slouží k bohoslužebným účelům. V dubnu 2011 byla zpřístupněna věž kostela. Po 144 schodech vystoupáte do míst kde bylo obydlí věžního. Odtud pak se vstupuje na ochoz věže ve výšce 32 m. Je odsud dobrý výhled na město a jeho okolí. Ve všední dny zajišťuje přístup infocentrum, o sobotách pak průvodce přímo u kostela. Neděle jsou dle individuální domluvy s pracovníkem informačního centra.
Doporučujeme
Vinohradské železniční tunely Vinohradské železniční tunely spojují Hlavní nádraží s nádražím Praha Vršovice a s nádražím Praha Smíchov.První dvojkolejný tunel byl vybudován v letech 1869 – 1871 jako součást tehdejší dráhy Františka Josefa. V letech 1945 – 1948 prodělal rozsáhlou rekonstrukci.Druhý tunel byl vybudován v letech 1940 – 1944.Stavba třetího tunelu byla zahájena rovněž v roce 1940. V roce 1944, po vyražení cca 290 m, bylo jeho budování zataveno. Dokončovací práce byly zahájeny až v roce 1982.Každý z tunelů má délku cca 1150 m.S pracemi na tunelu se začalo pod vedením inženýra Krouského na podzim roku 1869. Nebyly snadné. Tuneláři v té době neměli ani strojní vrtačky ani pneumatická kladiva a o razicích štítech se jim ani nesnilo. Pevné horniny trhali dynamitem, nejběžnějším nářadím byla obyčejná palice, sekáč, krumpáč a lopata. Při ražení byl nový tunel postupně vyzdíván pískovcovými kvádry a stoka hloubená mezi kolejemi odváděla prosakující vodu. Počátkem září 1871 byl tunel hotov a 19. září jím slavnostně projel první parostroj. Brzy se však ukázalo, že vinohradský tunel má řadu nedostatků, ale k jeho zásadní opravě došlo až po druhé světové válce, kdy byl v provozu druhý souběžný tunel dokončený v roce 1944.