Zlínský kraj Praha Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Vysočina Středočeský kraj Středočeský kraj Liberecký kraj Karlovarský kraj Plzeňský kraj Ústecký kraj Jihočeský kraj Královehradecký kraj Pardubický kraj Jihomoravský kraj
Kalendář akcí
Tip na výlet
Malé Potštátské skalní město můžeme spatřit podél silnice č. 440 vedoucí z Potštátu do Hranice na Moravě. Skalní město tvoří uskupení několika výrazných skalisek v údolí říčky Veličky, tvořené odolnými usazeninami z doby karbonu. Skály mají název jako Čertovo kopyto, Skřítovky skály, Kámen vdavekchtivých dívek, Nebesa či Kosí údolí. Místo je oblíbené také horolezci. I když se svým rozsahem nemůžou rovnat známým skalním městům, přesto stojí za návštěvu. Pro jejich návštěvu je nejlepší v době vegetačního klidu, jinak pohled na skály většinou zakrývají listnaté stromy. Údolím vede naučná stezka a na několika místech jsou informační panely.
Doporučujeme
Zvonice - Vysoké Mýto
Zvonice - Vysoké Mýto
Doporučujeme
Gorlice
Chodby, kasematy Vyšehradu, po celém obvodu Vyšehradu dlouhé necelý 1 km mají průměrnou šířku  2,5 m, výšku stropu 2-10 m a nad klenbou stropů je 7-12 m silný zásyp. Kasematy ústí do monumentálního sálu zvaného Gorlice. Sál se nachází v bastionu č. XXXIII., má plochu asi 330 m2 a výšku 13 m. Sloužil jako schromaždiště vojska, sklad potravin a munice. Dodnes jsou tu patrné pozůstatky pater. Dnes je zde lapidárium některých originálních soch z Karlova mostu, nahrazené na něm kopiemi. Prostor byl zpřístupněn veřejnosti teprve v 90. letech 20. století. Před tím plnil úlohu protileteckého krytu a skladiště brambor a zeleniny. Z kasemat je veřejnosti zpřístupněno jen několik desítek metrů vedoucích z Cihelné brány do tohoto sálu.
Doporučujeme
Žďákovský most
Elegantní technická stavba s jediným smělým obloukem spojující vltavské břehy byla postavena v letech 1958-1967. Celková délka mostu je 541 m a ve své době byl jedním z největších mostů na světě. Mostní konstrukce je ocelová. Mostní oblouk má rozpětí 330 m mezi patkami. Vrchol mostní klenby je 110 m nad původním dnem údolí. K jeho stavbě bylo spotřebováno 4.500 tun konstrukční ocele, z toho na vlastní oblouk 3.100 tun.