Zlínský kraj Praha Moravskoslezský kraj Olomoucký kraj Vysočina Středočeský kraj Středočeský kraj Liberecký kraj Karlovarský kraj Plzeňský kraj Ústecký kraj Jihočeský kraj Královehradecký kraj Pardubický kraj Jihomoravský kraj
Kalendář akcí
Tip na výlet
Doporučujeme
Vodní nádrž Fojtka
Údolní nádrž Fojtka se nachází v blízkosti obce Fojtka jen několik kilometrů severním směrem od Liberce. Byla vybudována v letech 1904-1906 souběžně s přehradou Mlýnice. Postavena byla za účelem zmírnění velkých vod a jako částečná ochrana území ležícího pod tímto vodním dílem. Také pro zajištění minimálního průtoku a případného zlepšení průtoku při havarijním znečištění vody v potoku Jeřice. Přehradní hráz je zděná z lomového kamene, obloukového půdorysu. Délka hráze v koruně je 146,2 m a její šířka 4,5 m. Výška hráze nad základem je pak 16 m. Celkový objem nádrže poskytuje 0,323 mil. m3 a maximální zatopená plocha činní 7 ha.
Hlavní nádraží pardubice.
Stanice byla uvedena do provozu v roce 1985. Byla vybudována z povrchu. Její hloubka je 11,1 m. Stanice má dva podzemní vestibuly. Navazuje na tramvajovou dopravu směrem na Barrandov a do centra, autobusovou dopravu a železniční dopravu. stanice byla až do roku 1988 konečnou trasy B v její západní části. Stavbu projektoval J. David.Název stanice je odvozen od její polohy. Je propojena se Smíchovským nádražím.Stanice mestra je součástí pražské hromadné dopravy, kterou tvoří trasy metra, městských autobusů a tramvají. Zahrnuje i Petřínskou lanovku, lanovku v pražské ZOO a přívozy přes Vltavu. Dopravní spojení má téměř každá pražská ulice, každé náměstí, či nábřeží. Zabezpečuje přesuny po Praze jak Pražanům, především do zaměstnání, tak návštěvníkům Prahy, turistům. Jejím prostřednictvím mohou navštěvovat pražské památky, divadla, koncerty, výstavy, muzea, kluby, fitcentra apod. Díky ní mají zabezpečenou dopravu i hotely a jiná zařízení poskytující v Praze ubytování, jako například priváty, kempy, botely, hostely, turistické ubytovny, ale i podniky nabízející pohostinství, jako jsou restaurace, kavárny, jídelny, pizzerie, pivnice, cukrárny apod. Prostřednictvím pražské hromadné dopravy je tak dostupná veškerá kultura, kterou Praha svým obyvatelům a návštěvníkům nabízí, stejně jako její jedinečná architektura, příroda, zábava a další nepřeberné množství historických, kulturních, duchovních a přírodních hodnot. A to 24 hodin denně! Stanice je umístěna podélně pod ulicí Nádražní před stejnojmenným nádražím v pátém městském obvodu.Zprovozně byla na I. úseku trasy B v roce 1985.Hloubka nástupiště je jen 10 m pod povrchem.Stanice je hloubená, založená ve stavební jámě zajištěné kotvenými podzemními a pilotovými stěnami. Až do roku 1988 byla koncová a proto se za stanicí nacházejí obratové koleje. Konstrukce stanice je dvoupodlažní, monolitická, železobetonová, zčásti zastropená předpjatými prefabrikovanými nosníky. Obklad stanice tvoří panely ze struktorovaného betonu a světle glazované keramické tvarovky.Z nástupiště vedou tři schodišťové výstupy. Všechny vedou do podpovrchového vestibulu, který zároveň vytváří nad nástupištěm částečně jakousi lodžii. Odtud pak vedou výstupy k autobusovému terminálu MHD, do haly nádraží a k tramvajovým zastávkám v ulic Nádražní.Počet provozně-služebních místností: 177Obestavěný prostor: 142.468 m3Stavební náklady: 478 mil. korun.
Doporučujeme
Janáčkovo nábřeží
Janáčkovo nábřeží lemuje levý břeh Vltavy mezi Palackého mostem a mostem Legií v délce cca 970 m. Koncem 19. století se severní části nazývala Ferdinandovo nábřeží. Jižní části, kterou tvořila cesta, se říkalo Nábřežní ulice. Současný název je používán od počátku 20. století. Nábřeží slouží automobilovému provozu a pro pěší. Mezi nábřežím a Dětským ostrovem, který lemuje je vodní zdymadlo Smíchov. Lávkami spojuje Dětský a Petržílkovský ostrov s pevninou.